dinsdag 31 januari 2017

Gouache creaties #1 (Geometrische figuren)

Hola!

Na tienduizend jaar (ahum) EIN-DE-LIJK weer een blogpost! 

Deze blogpost gaat over geometrische figuren, hoe je ze maakt, en hoe je er een achtergrondje voor  maakt!
Voor kerst heb ik gouache gekregen, en waterbrushes, yay, en vandaag laat ik een paar creaties zien die ik ermee gemaakt heb!

(Gouache is een bepaalde verf die soort van tussen acryl en waterverf in zit. Ofzo.)

Maar eerst:

Hoe heb ik het gedaan?

-Ik heb op pinterest een plaatje op gezocht van bijvoorbeeld een geometrische kat, toen heb ik die zo goed mogelijk proberen na te maken op hokjes papier (dit raad ik je echt aan bij geometrische figuren maken!!) 

-Daarna heb ik transfer papier gepakt en de kat overgetrokken op watercolor papier.

-Toen heb ik, met verschillende kleuren die ik bij elkaar vind passen, klodders op het papier gemaakt.

-Toen hield ik het blaadje rechtop zodat de verf een beetje naar beneden kon lopen.
(Je kan de verf op verschillende manieren er af laten lopen, ondersteboven, rechtop, naar links, naar rechts, hiermee kun je experimenteren!)

-Daarna even laten drogen en onder een stapel boeken gelegd (Dit hoeft op zich niet) 

-Toen heb ik met een fineliner de lijnen van de kat overgetrokken.

Klaar!

DIAMANT

Dit idee heb ik van een youtube kanaal genaamd: Shayda Campbell! Je zou zeker even moeten kijken als je van handlettering en watercolor houdt!
De kleuren combinatie die ik gebruikt heb is mijn favoriet!
Deze heb ik iets anders gemaakt, maar van hieruit heb ik wel soort van mijn eigen stijl/idee gevonden.

ZWARTE KAT

Dit is een kat. Ja. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. 
Ik heb de achtergrond roze met geel gemaakt en de kleuren liepen een beetje door elkaar waardoor het een beetje oranje werd.
Hiervan vind ik de achtergrond heel goed gelukt!

VOS


Bij deze heb ik kleuren uitgezocht die ik bij vossen vind passen.
Dit is niet mijn favoriet, maar ik vind wel dat de vos zelf heel goed is gelukt!
Het voorbeeld is van pinterest. 

PANDA

Dit is een van mijn favorieten! Ik vind de panda heel leuk en terwijl ik dit gemaakt heb, had ik ook nog eens een panda trui aan!!
 (Van de C&A, mijn favo winkel, ze hebben daar zo veel leuke kleren ik heb er laatst een hele leuke trui met een dino gezien en ik heb er een heel leu- wacht, deze blogpost gaat niet over de C&A!!)
Dit voorbeeld is ook van pinterest.


Ik vind dit heel leuk om te doen, en ik ga er vast nog meer maken!
(Ik hoop ooit een unicorn te maken maar die is heuuul moeilijk!!)

Welke is jouw favoriet?;-)

-Xje-

Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten