zaterdag 13 januari 2018

Hoe vind je inspiratie? 5 tips

Je wilt iets tekenen, je hebt echt motivatie, je gaat vol goede moed aan je bureau zitten, slaat je schetsboek open en dan, zie je die lege pagina. Je denkt na, denk nog meer na, en nog meer na.
Wat moet ik in hemelsnaam tekenen?!

Ook ik heb dit probleem wel eens. Laatst nog. Ik zat aan mijn bureau en wilde iets met mijn nieuwe waterverf proberen. Maar wát? 

Ik ga jullie wat tips geven.

1. Pinterest
Maak een bord op pinterest met inspiratie. Iedere keer als je wilt gaan tekenen kijk je daar even op.
Je kan er bijvoorbeeld foto's op pinnen, die je na wil tekenen, of pin tekeningen van andere mensen, die je inspireren. Dit kan ook op instagram, daar kun je dingen opslaan.

2. Mini schetsboek
Ik zelf heb in al mijn tassen een mini schetsboekje zitten. (Dit kan ook een schriftje zijn of whatever.) Als ik een idee heb, schrijf ik het op, of schets ik het even snel. Als je dan gaat tekenen kan je even in dat schetsboekje kijken!

3. Her-teken iets
Overal heb ik oude tekeningen en schetsboekjes liggen. Inmiddels kan ik al een stuk beter tekenen dan vorig jaar bijvoorbeeld. Zoek eens een oude tekening uit, en teken hem nog een keer. Dit zal je waarschijnlijk ook inspireren om door te gaan.

4. Teken eens wat anders
Stel, je tekent altijd katten, of andere dieren. Na een tijdje kan de inspiratie daarvoor een beetje op zijn. Probeer eens een mens of zo te tekenen. Misschien vind je dat wel heel leuk! (Of je komt er achter waarom je ook alweer nooit mensen tekent.)

5. Teken iets na
Je volgt vast wel een aantal accounts op insta die je inspireren. Kies een tekening uit, en teken hem na! Zorg wel dat je het niet precies na maakt (teken in je eigen stijl, geef de tekening andere kleuren of als het een tekening van een persoon is, andere kleren.) en als je de tekening post, zorg dan dat je diegene tagt. (Zal diegene waarschijnlijk nog leuk vinden ook!)

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips. 
(Ik wel, ik ga gelijk tekenen! Jottem!;-))

Wat doen jullie als je geen inspiratie hebt?
XXX
Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten