zaterdag 21 oktober 2017

6 tips voor als je geen inspiratie hebt

Ja ja, gisteren had ik het weer. Zo'n bui waar niks lukt. Alles wat je tekent, schildert creëert enzovoorts ziet er niet uit. Vreselijk. Hier heb ik wat tips om toch iets te doen.
(Die on-inspirerende bui was wel inpirerend op 1 manier, ik kreeg het idee voor deze blogpost)

1. Ga naar buiten. Mij helpt het vaak om even naar buiten te gaan. Als ik daarna weer binnenkom voel ik me een stuk beter en kan ik soms zelfs wat creëren!


2. Doodle wat. Gewoon iets tekenen waarvan je weet dat je er goed in bent. Katten hoofdjes, bloemetjes, cactusjes. 


3. Ga opruimen. Ontken het maar niet, jouw bureau is ook een rommel! Een opgeruimd bureau ziet er gelijk al uitnodigender uit. 

4. Plaatjes knippen. Verzamel een aantal tijdschriften en zoek leuke plaatjes! Maak er een collage van, of stickers, whatever you like!

5.Teken iets na. Dit kan misschien voelen als stelen, maar zo lang je het niet bestempeld als je eigen idee is het oké. (En geloof me, hier leer je veel van.)

6. Kleuren. Je hebt vast wel ergens een kleurboek liggen. En zo niet dan print je een kleurplaat uit. Want wat is er nou leuker dan kleuren? (Een heleboel maar daar gaat het nu niet om.)

Succes.

En onthoud: morgen word het beter;-)

XXX
Lotte

1 opmerking: